Ubezpieczenie zdrowotne i dostęp do podstawowej opieki nad dziećmi ad 6

Chociaż państwa muszą spełnić pewne standardy, aby uzyskać fundusze federalne w ramach tytułu XXI, Kongres dał państwom szeroki zakres swobody w projektowaniu i wdrażaniu ich programów. Zakres, w jakim tytuł XXI przekłada się na lepszy dostęp do opieki zdrowotnej dla dzieci, będzie zależeć od wyborów, jakie państwa podejmują w kilku kluczowych obszarach. Obszary te są następujące: Czy państwa w ogóle uczestniczą, a jeśli tak, to w jakim stopniu uczestniczą. Państwa, które zdecydują się wziąć udział, mogą obejmować całą lub część docelowej populacji dzieci nieubezpieczonych o niskim dochodzie lub nawet wyjść poza tę populację docelową, otwierając nabór do dodatkowych grup dzieci. To, jak zareaguje każde państwo, może zależeć od klimatu fiskalnego i politycznego.
Czy zakres świadczeń oferowanych w ramach programu odpowiada potrzebom dzieci. Ze względu na szybki wzrost i rozwój oraz odmienny profil choroby niż dorośli, dzieci wymagają specjalnie dostosowanych świadczeń zdrowotnych17. Państwa mają możliwość oferowania pakietu świadczeń Medicaid lub mniej kompleksowego pakietu świadczeń w ramach oddzielnego planu ubezpieczeń zdrowotnych dla dzieci . Wybór dokonany przez państwa wpłynie na to, czy dzieci będą mogły uzyskać zakres niezbędnych usług.
Czy wymagany jest podział kosztów przez rejestrujących. W pewnych granicach państwa, które zdecydują się oferować oddzielny plan ubezpieczenia zdrowotnego dla dzieci, mogą nałożyć na rejestrujących składki, odliczenia, współubezpieczenie lub inne płatności. Poziom podziału kosztów może wpłynąć na chęć uczestnictwa rodziny i, jeśli jest zapisany, na ich zdolność do opieki nad swoimi dziećmi.18,19
Skuteczność działań informacyjnych i rekrutacyjnych. Niedawne badanie przeprowadzone przez Główny Urząd Księgowy wykazało, że duża liczba nieubezpieczonych dzieci kwalifikuje się do programu Medicaid, ale nie są one rejestrowane, mimo że państwa otrzymują fundusze federalne odpowiadające za zasięg pomocy i rejestrację20. Fundusze federalne są również dostępne w celu zasięgnięcia pomocy i rejestracji w ramach tytułu XXI . Jednak państwa mają znaczną swobodę w korzystaniu z tych funduszy. To, w jaki sposób państwa agresywnie realizują działania informacyjne i rekrutacja, może mieć istotny wpływ na wskaźniki uczestnictwa w nowym programie.
Biuro Budżetowe Kongresu przewiduje, że pomimo dużego napływu nowych dolarów federalnych do tej inicjatywy, tylko około 2 milionów wcześniej nieubezpieczonych dzieci rocznie uzyska ochronę ubezpieczeniową w ramach nowych lub rozszerzonych programów ubezpieczeniowych umożliwionych w ramach tytułu XXI.21. inne czynniki mogą nadal stanowić przeszkodę dla wielu dzieci z ograniczonym dostępem do opieki zdrowotnej, nawet po zapewnieniu im ochrony ubezpieczeniowej. Na przykład badania wykazały, że dzieci będące członkami grup mniejszościowych i dzieci żyjące w ubóstwie mają ograniczony dostęp do podstawowej opieki zdrowotnej, niezależnie od statusu ubezpieczeniowego 10,22 Dlatego też konkretne kroki podejmowane przez państwa w związku z wdrażaniem nowych programów będą musiały być czujnie monitorowanym w celu oceny zakresu i głębokości rozszerzenia zakresu ubezpieczenia zdrowotnego dzieci. Co ważniejsze, poza surową liczbą dzieci, dla których zapewniono pokrycie, skutki nowych programów w ramach tej inicjatywy będą musiały być ściśle monitorowane W idealnym przypadku takie monitorowanie powinno obejmować bieżący pomiar wskaźników procesów i wyników, takich jak populacyjne metody dostępu dzieci do opieki i ich stan zdrowia. Tylko w ten sposób nasz naród będzie w stanie zrealizować zwrot z tej ważnej nowej inwestycji.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierany przez dotację (031009) od Fundacji Roberta Wooda Johnsona.
Author Affiliations
Z Instytutu Badań nad Polityką Zdrowotną (PWN, DCH, MP), Katedry Pediatrii (PWN) oraz Katedry Medycyny Rodzinnej i Społecznej (DCH), University of California, San Francisco; i Departament Pediatrii, University of Wisconsin, Madison (JJS).
Wyślij prośby o ponowne przesłanie do Dr. Newacheck w Institute for Health Policy Studies, 1388 Sutter St., Suite 1100, San Francisco, CA 94109.
[przypisy: Enterolcitalopram, sklerodermia, suprasorb ]
[podobne: urobilinogen, kątnica jelita grubego, serwatka z mleka owczego ]